Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
2
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
3
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
4
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
5
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
6
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
7
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
8
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
9
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
10
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
11
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
12
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
13
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
14
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
15
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
16
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
17
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
18
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
19
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
20
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
21
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
22
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
23
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
24
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
25
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
26
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
27
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
28
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
29
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
30
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
31
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
1
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
2
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
3
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
4
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Výtvarný obor

Výtvarný obor


"Skutečný umělcův talent sestává z umění přesvědčit druhé, že jeho bláznivé nápady jsou pro ně absolutní nezbytností."
Pablo Picasso

Základem práce ve výtvarném oboru je kolektivní vyučování, které však vychází z individuálního vedení každého jednotlivého žáka ve skupině. Součástí výuky je plošná tvorba, prostorová i akční tvorba a ve vyšším ročníku i výtvarná kultura.

Základem plošné tvorby - kresba a malba - zde zařazujeme práci s měkkými materiály (dřívko, měkká tužka, štětec, umělý i přírodní uhel, tužkové fixy) a s tvrdými materiály (pero, tvrdší tužka, rudka, olejový pastel). Pro kresbu mokrou stopou používáme tuše, inkousty, mořidla, bretonové barvy). Oba způsoby také používáme jako kombinované kreslířské techniky – kolorování, rozmývání či lavírování. 

Základní barevné techniky a materiály jsou křídy, suché pastely užité do suchého i mokrého podkladu, voskové pastely, vodové barvy, akvarelové barvy, temperové barvy. Malířské techniky užíváme i ve volných kombinovaných malířských technikách. Setkáte se zde i s grafickou technikou – odkrývací technika na voskovém podkladu, gumotisk, sádroryt, sádrořez, protisk, tisk z koláže, linoryt, linořez, dřevořez, suchá jehla, protisk.

Pro uměleckou tvorbu využíváme všech kreslířských, malířských, grafických a plastických materiálů a technik, doplněných o další materiály a techniky a jejich kombinace (koláž, tiskátka, frotáž, šablony, techniky využívající vosk, paličkování aj.).

Základním materiálem pro prostorovou tvorbu je sochařská hlína doplněná o papír, sádru a umělé modelovací hmoty. Nutností pro výrobu keramiky je  vypalovací pec a tu škola vlastní a dokonce i dva hrnčířské kruhy. 

Studium na výtvarném oboru je rozděleno

  • Na dvouleté přípravné studium - pro děti  od 5-6 let
  • I. stupeň – sedmiletý pro děti od 7 let (starší žáci jsou zařazeni do vyšších ročníků dle věku a svých schopností)
  • II. stupeň – pro žáky od 14 let

Základem práce výtvarného oboru je skupinové vyučování. Délka vyučování je tříhodinová lekce v přípravnémstudiu a v základním studiu jednou týdně. Výuka probíhá přiměřeně k věku a žáci pracují individuelně i ve skupinách. Při práci využíváme všech dostupných materiálů.

Žáky vedeme systematicky, cílevědomě k sebehodnocení, respektování společně dohodnutých pravidel.

V roce 2023/2024 vyučují ve výtvarném oboru:

  • Mgr. Zuzana Adamová - vedoucí oboru
  • MgA. Jindřiška Barchini Jůzová
  • Mgr. Stanislav Janiga

543A2180.jpg