Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
25
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
26
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
27
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
28
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
29
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
30
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
1
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
2
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
3
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
4
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
5
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
6
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
7
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
8
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
9
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
10
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
Koncert v Biografu
11
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
12
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
13
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
14
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
15
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
16
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
17
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
18
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
19
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
20
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
21
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
22
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
23
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
24
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
25
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
26
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
27
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
28
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
29
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
30
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
31
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
1
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
2
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
3
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
4
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
5
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
Drobečková navigace

Úvod > Blog > Irena Pohl Houkalová a Karel Košárek u nás

Irena Pohl Houkalová a Karel Košárek u nás



Datum konání:
26.1.2023

 

 

Znáte tu situaci, kdy si 100x známou věc přečtete, poslechnete, uvidíte jinak napsanou, vyslovenou, nebo vysvětlenou a najednou Vám zapadne do sledu myšlenek a zaběhnutých postupů ten poslední puclík a vám se nějaká dlouho trénovaná akce, konečně podaří?

 

Přesně toto je důvod, proč lidé v různých oborech pořádají dílny, workshopy, inovační semináře, konzultace a podobné akce i s různými profesionály z oboru. Myslím, že i ve sportu se to dělává, že si šikovného sportovce přijde prohlédnout i jiný trenér a poradit, jak dál, posunout se o další příčku výkonnostního žebříčku.

 

Nám ve škole se také občas podaří, nabídnout dětem možnost představit své umění, „někomu z venku“, kdo nezná genealogii vývoje uměleckého projevu toho, kterého dítěte, ale zná velmi dobře svůj obor. Špičkový klavírista zná dokonale hru na klavír. Výborná zpěvačka, zná ukázkově lidské hlasivky a vše, co dovedou. Není nic lepšího a více motivujícího, než když Vám (mladým muzikantům) řekne někdo další (kromě třídního učitele), kdo tomu opravdu rozumí: „Hraješ to dobře, zpíváš to krásně .. jen zkus ještě toto .. takový hmat, takhle nastavit ústa, takhle pracovat s pedálem, takhle se nadechnout ...“

 

Během čtvrtečního odpoledne naši zpěváci a klavíristi dostali právě takovou injekci povzbuzení, zájmu o jejich výkon, ale i nutné profesionality ke své práci, od dvou vynikajících hudebníků a pedagogů: sólové zpěvačky Ireny Pohl Houkalové a klavíristy Karla Košárka.

Na odpoledních dílnách se sešli zpěváci v pěvecké přídě se svými učitelkami a paní Irenou, a klavíristi v Porotním sále se svými učiteli a panem Karlem, a každé dítě dostalo svůj nášup pozornosti, rad, povzbuzení, vysvětlení a hudebního citu.

 

My učitelé, jsme si ohromně odpočinuli. Vnímali jsme, jak do dětí zapadají tou novou, nevymletou cestičkou přesně ty informace, které jim meldujeme do hlaviček a do výkonu na každé hodině. Vlastně jsme jen seděli a souhlasně přikyvovali hlavou. Je to asi podobný pocit, jako když máte odpracovat ještě velký kus nějaké soustředěné činnosti, která se někdy daří, ale někdy vázne a musí se opakovat, opravovat a trénovat, a pak přijde někdo druhý, na chvíli to převezme a kousek toho pracovního balíčku odloupne za Vás.

 

Odpoledne skončilo koncertem, kde jsme my, učitelé mohli poslouchat a také relaxovat u nádherné hudby.

Proč relaxovat?

To pozná jen učitel.

Jdete si, proste jen sednout do sálu a poslouchat. Nemusíte nikoho rozehrávat a rozezpívávat. Nepotíte se u každé noty, nezaznamenáváte každý nedostatek, nebo účinek trémy, nemyslíte na to, jak to vaši svěřenci zahrají/zazpívají a co si z vystoupení odnesou. Vstoupíte do stejného sálu, jako vždy ale tentokrát to není na Vás, zajistit aby vše proběhlo. Jen se posadíte, posloucháte, obdivujete a odpočíváte.

 

My učitelé běžíme celé dny s našimi svěřenci na plné obrátky. Pokud chcete někoho něco naučit, je to forma předávání a učitel je ten dávající. Musíte mít stále dobité své vlastní baterky, aby bylo kam sáhnout a doživit každé dítě na hodině potřebnou pozorností. Vystoupení, školní akce, organizace, nácviky, generálky, hodiny, zkoušky, soustředění, to vše je naše práce a samozřejmě i radost, kdyby nás to nebavilo, tak to neděláme, ale také je to vydej energie a sil. Předvánoční období bylo akcemi nabité a pohled do našich kalendářů na jaro, slibuje už teď, zase pěkný zápřah. Je příjemné, když to na chvilku vezme někdo za Vás a když si pak můžete jít sednout do sálu jen, jako posluchač a ne organizátor.

 

Děkujeme Ireně a Karlovi, za děti a jejich vzdělání; a za náš učitelský, vegetativní nervový systém : )

 

Fotky z akce si můžete prohlédnout v naší FCB skupině: 

https://www.facebook.com/groups/303452066408309/?multi_permalinks=5872749212811872&notif_id=1674822159872792&notif_t=feedback_reaction_generic&ref=notif