Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
1
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
2
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
3
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
4
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
5
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
6
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
7
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
8
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
9
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
10
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
11
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
12
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
13
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
14
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
15
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
16
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
17
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
18
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
19
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
20
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
21
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
22
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
23
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
24
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
25
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
26
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
27
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
28
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
29
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
30
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
31
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
1
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
2
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
3
Projekt vzdělávání ZUŠ Jičín
Drobečková navigace

Úvod > Obory > Hudební obor > Klavírní oddělení

Klavírní oddělení



 

V roce 2024/2025 v tomto oddělení vyučují

Vedoucí oddělení

  • Michal PETIRA DiS.

Vyučující

  • MgA. Eliška Jenčovská
  • Ing. Katarína Kalvodová
  • Bc. Jaroslava Komárková
  • Mgr. Pavel Krčmárik
  • Ludmila Krčmáriková DiS.
  • Dana Krouská DiS.
  • Markéta Mašková DiS.
  • Petra Matoušková DiS.
  • BcA. Zuzana Pelcová
  • Magda Velešovská DiS.

Počtem žáků je toto oddělení v hudebním oboru naší školy největší. O hru na klavír je neustále velký zájem, a tak mají učitelé tohoto oddělení stále plné ruce práce. Nejde však jen o výuku, klavírní doprovody ale i hra v různých seskupeních patří k nedílné součásti nejen jejich pedagogické, ale i umělecké činnosti.

Co vše nabízí studium na naší škole? V první řadě odbornou péči profesionálů – absolventů konzervatoří a dalších uměleckých škol. Je libo Mozarta či Beethovena… nebo radši Chopina… proč ne - to už ale musí být prsty hbité a hudební představa rozvinutá. Okouzlil vás malebný zvuk cembala… ale ovšem! Vždyť prostředí zámku přímo vybízí, abychom k tomuto vznešenému nástroji usedli! Ovšem, jestli rádi jazz, či lahodnou melodii Titaniku, stačí jen říct… a chtít!!!

Sedmiletému studiu I.stupně základního studia předchází přípravná hudební výchova, kterou navštěvují děti v šesti letech. Často jejich rodiče přicházejí do naší školy s jasnou představou, o jaký nástroj má jejich dítě zájem. Někdy se stává, že po pečlivém pozorování v průběhu studia učitel nabídne vhodnější volbu… ovšem věřte, že tak činí v nejlepším zájmu dítěte.

Podmínky k přijetí

Hudební sluch, rytmické cítění, zájem o hudbu a možnost cvičení na vlastní nástroj.

Organizace výuky

Přípravná hudební výchova (PHV) je 1-2letá. Po absolvování přípravného studia a úspěšného vykonání postupové zkoušky může žák navštěvovat první stupeň základního studia.

  1. stupeň základního studiahry na klavír je 7letý a je zakončený absolutoriem.
  2. stupeň základního studiaje 4letý, opět zakončený absolutoriem.

Nedílnou součástí studia hry na klavír je studium hudební kultury.

Díky teoretickým znalostem je klavírista schopen pochopit hudební zákonitosti a následně je využít ke kvalitní hře a po ukončení studia k samostatnému zvládání hudebních kompozic či vlastní improvizace.

Kolektivní hudební nauka se vyučuje v PHV a v I.stupni studia do 5.ročníku.

Ve II.stupni studia mají studenti možnost výběru dle svého zaměření

  1. Při studiu hry na klavír pokračovat v kolektivním studiu počítačové praxe.
  2. Při studiu hry na klavír navštěvovat hodiny komorní hry nebo hry v souboru

Cíle výuky hry na klavír

Pod odborným vedením vypěstovat u žáků správné klavírní návyky a dovednosti a vést je k praktickému uplatnění studiem rozvinutých schopností.

Pedagogickým i osobním příkladem vést žáky a studenty k hluboce pozitivnímu vztahu k hudbě a ke schopnosti vytvoření si odborně poučeného názoru na slyšenou hudbu.

Nadprůměrně nadaní a pilní studenti mají možnost připravit se k talentovým zkouškám na konzervatoř či vysokou školu uměleckého či hudebně-pedagogického zaměření.

Prostředky využité k naplnění cílů výuky

Výuka dle platných učebních plánů s možností respektování osobního zaměření žáka (žánrová zaměření), 4.ruční hra, komorní hra, výuka hry klavírních doprovodů, hra podle akordových značek (nelze samostatně), hra na cemballo.

Využití motivačních nástrojů - veřejné akce (koncerty, třídní přehrávky, kulturní akce školy a města, soutěže, hra v komorním uskupení, klavírní korepetice,  vícedenní soustředění souborů.

Každé tři roky vyhlašuje ministerstvo školství soutěž ve hře na klavír – je to soutěž náročná a tím pádem i  prestižní a máme radost z každého žáka, který dobře uspěje. Každý žák má možnost si porovnat síly mezi svými vrstevníky a to ve škole, v okrese, v kraji a pokud má hodně štěstí, tak i v celonárodním měřítku.

Jistě vás zajímá, na jaké nástroje naši žáci hrají. I když v téměř každé klavírní třídě je k dispozici klavírní křídlo, našim cílem je, aby bylo kvalitní… což u starých nástrojů je velmi těžké říct. Proto jsme rádi, že se můžeme pochlubit novým křídlem Petrof, které je využíváno nejen k výuce, ale slouží také – co by nejlepší nástroj na škole – k různým besídkám, třídním přehrávkám a zkouškám.

A tak – touží vaše dítě hrát na klavír? Proč ne… je libo Mozarta či Beethovena…? Tak, prosím, račte dál.... Jste tu vítáni!